Retargeting advertenties op Facebook

Sinds een paar jaar is het mogelijk om retargeting in te zetten als je gaat adverteren op Facebook.

Dit houdt in dat je mensen die al eerder jouw website hebben bezocht, kunt targeten als je een advertentie op Facebook gaat maken. Zo kun je eenvoudig een doelgroep bepalen en hoef je zelf niet meer te 'gokken' wat jouw doelgroep is. Door simpelweg een retargeting pixel op je website te zetten kun je een retarget advertentie opzetten.

ConnectRetarget

Dit wordt over een tijdje nog beter gemaakt, want in juli verschijnt ConnectRetarget van Wilco de Kreij. Met ConnectRetarget zal het mogelijk zijn om filters toe te passen op jouw retargeting pixel. Hierdoor gaat er straks onderscheid gemaakt worden tussen de website bezoekers.

Zo kun verschillende advertenties gaan maken die zijn aangepast op bijvoorbeeld de bron waarvan de bezoekers op je website terecht komen, of hoelang mensen op je website blijven en welke pagina's ze hebben bezocht.

Op moment van schrijven is ConnectRetarget nog niet uit, maar zoals we van Wilco bekend zijn zal dit ongetwijfeld erg goede software worden waarmee je een hoop geld (en tijd) bespaard zal worden en waarmee je flink veel geld kunt gaan verdienen. 

Je kunt namelijk enorm veel geld verdienen door adverteren op Facebook goed in te gaan zetten. Ik doe dit al jaren, en verdien er erg goed mijn brood mee. Met de nieuwe tool van Wilco de Kreij verwacht ik dat ik straks nog beter advertenties kan gaan inzetten om nog gerichter te gaan adverteren en om een hoger rendement uit mijn advertenties te halen.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar ConnectRetarget en ga het sowieso gelijk uittesten als de software beschikbaar is gesteld.