Huurtoeslag aanvragen: wijzigingen doorgeven

Een huurtoeslag aanvragen is een eitje wanneer u weet hoe u het precies moet doen. U maakt een DigiD account aan (een gebruikersnaam en wachtwoord) en koppelt deze aan uw mobiele telefoonnummer. Vervolgens gaat u naar “Mijn Toeslagen” wanneer u huurtoeslag aanvragen wilt of wilt bekijken wat voor andere toeslagen u kunt aanvragen. Nu weet u hoe u huurtoeslag moet aanvragen, maar wat moet u doen als u een wijziging wilt doorvoeren in uw huurtoeslag? Lees het in dit artikel.

Een wijziging doorvoeren

De slagzin van de belastingdienst is “leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijk!”. Gelukkig houden zij zich er goed aan wanneer het gaat om huurtoeslag aanvragen en huurtoeslag wijzigen. U kunt al uw toeslagen terugvinden in het overzicht van “Mijn Toeslagen”. Vind hier ook een kopje “Wijzigingen”. Vervolgens kunt u hier op klikken en de belastingdienst vertellen wat er precies veranderd is en wat u wilt wijzigen. Binnen een aantal werkdagen worden uw wijzigingen doorgevoerd. De belastingdienst raad aan om niet langer dan vier weken te wachten met het invoeren van wijzigingen. Een wijziging in uw huurtoeslag kan er voor zorgen dat uw huurtoeslag minder of juist meer word.